9.25.2012

Something that I am into... My favorite healthy snack 最近の私のおやつ事情

健康的おやつその1 /My healthy snack 1

Kale Recipe
ケールという野菜をご存知でしょうか?Probably, you know "Kale" more than me. 
日本では野菜として食べるというより、「青汁」として有名だと思います。 スーパーでも野菜としてはあまり見かけないですよね?(2-3年日本に帰っていないので最近のスーパー事情はあまりわかりませんが・・・) 
In Japan, Kale is more popular as "Aojiru" which is a Japanese vegetable drink than as vegetable itself. We don't usually see Kale in grocery stores in Japan.
 


カナダのスーパーでは定番商品です。今までスーパーで見たことがあるものの、なんだからみためごついし、ごわごわしてるし、かたそうだし、調理の仕方もわからないので今まで懸念していました。
In Canada, Kale is one of the most popular vegetable and everyone loves it. I have seen it many times in grocery stores, but it doesn't look like vegetable friendly, looks very rough, hard, and stiff, and I just didn't know how to eat it, so I have never tried to buy it.


しかし、友達からこのケールチップスレシピ(以下参照)を教わって以来、ケールの大ファンになり、栄養価が高い上、カロリーも低いのでスナック・おつまみとしてリピしまくりです。 Since I was told about Kale chips from my friend, I've been so into it. Easy to make and high nutrition. 


ご存知の方もたくさんいらっしゃるかと思いますが、ケールの栄養価ってやっぱりすごいんですね。Most of you know how awesome Kale is. It benefits you in a lot of way. 


葉緑素(クロロフィル)や食物繊維を多く含むそうで、この栄養価の効能としてはコレステロールなどの有害な物質を体外に排出したり、血液を浄化するといった働きや、血中コレステロール値の低下および血栓予防、整腸作用・便秘改善が期待されます。
Kale contains a lot of dietary fiber and chlorophyll, and as an efficacy of this nutritional value, you can expect thromboprophylaxis and lowering of blood cholesterol or remove harmful substances from body such as cholesterol and purify the blood, and improve intestinal constipation action. 


また、ケールにはビタミンやミネラルなどの栄養成分も豊富なので、高血圧・糖尿病・動脈硬化・脳卒中・心筋梗塞などといった生活習慣病の予防や改善に効果的であるといわれています。
It is also said that kale is rich for a nutritional components such as vitamins and minerals, so it benefits on the prevention and improvement of lifestyle-related diseases, such as myocardial infarction, stroke, atherosclerosis, diabetes, high blood pressure. 


ケールに含まれる栄養素には緑黄色野菜の中でも特に含有量が多い成分もあり、β-カロテンはキャベツの約60倍、ビタミンCはトマトの約5倍、カルシウムは牛乳の約2倍、鉄分はニンジンの約4倍といったように豊富に含まれています。
Kale is also containing a large amount of component of nutrients among other green vegetables. β-carotene is contained about 60 times of cabbage, vitamin C is contained about five times the tomatoes, calcium is contained about twice of the milk, and iron is contained about four times of carrot, and so on.  


ケールチップスのレシピ 
(Baked Kale Chips recipes just in case you don't know) 

 1. ケールの葉の部分を大きめに切ります。(私は面倒くさがりやなので手でちぎります。焼いたら半分くらいの大きさに縮むので大きめに切っておきます。茎も食べれますが面倒なのでパスです。)With a knife or kitchen shears carefully remove the leaves from the thick stems and tear into bite size pieces. I usually just tear by hand as I am lazy! 
Kale chips Recipe

 2. 葉を荒い、私は水切り機(WALLMARTで5ドルで購入。大活躍中)でしっかり水気を取ります。ない方はペーパーナプキンでふき取るといいでしょう。 グルグルまわす。Wash and thoroughly dry kale with a salad spinner.  

Kale chips Recipe

3. ボールに入れ、オリーブオイルと塩(健康志向なのでシーソルトを使用)を全体にコーティングする。 もちろん粉チーズも振りかけてもおいしいですがカロリーがあがるので今回は却下。Drizzle kale with olive oil and sprinkle with seasoning salt. You can sprinkle Parmesan cheese if you would like. 


4. ベーキングシートに重ならないように並べ、350°Fで余熱したオーブンで10分から20分、あるいはカリカリになるまで焼く。オーブンにもよるので様子を見ながらオーブンから取り出してください。オーブンがない方はトースターでもできると思います。Preheat an oven to 350 degrees F (175 degrees C). Line a non insulated cookie sheet with parchment paper. Bake until the edges brown but are not burnt, 10 to 20 minutes. 
Kale chips Recipe 


5.出来上がりはこんな感じ。Done! 


Kale chips Recipe

 

 健康的おやつその2 /My healthy snack 2

最近友達におしえてもらったTwistos。日本にはたくさんカロリーが低いチップス系やあられなどありますが、カナダにはカロリーの高いものばかり。特に私の彼はポテトチップス、そして揚げたカリカリしたものが大好きなので、このTwistosは小腹がすいたときにちょうどいいスナックになっています。
My friend gave me other day to try some. - Twistos. It was so delicious and I was surprised at the lower calories. It's baked, so much better than potato chips which is usually deep fried. I bought this in superstore and it was less than $3. My boyfriend loves potato chips, buttered popcorn, and anything crunchy deep fired stuff, so this snack is much better than what he eats.
Healthy Snack Twistos


なんと17個食べても90キロカロリー。(This is 90 cal portion)
Healthy Snack Twistos


 健康的おやつその3/My healthy snack 3

これも友達に教えてもらったおやつ、または朝食。
This is also something that my friend introduced me.

カナディアンにはおなじみのコッテージチーズ。プロテインを多く含むので朝食に食べる人が多いみたいですね。私はフルーツをいれたり、粉上のFLAXSEEDを掛けて朝食として食べることが多いです。特に私は朝食よりも睡眠重視。朝は起きたばかりで食べずらいので、少しの量で栄養価がとれるので今はまり中です。朝食はメタボアップのため、朝食をとる努力をしなければなりません。 Cottage cheese. It's very popular among Canadian, but I heard about it, but I have never tried it. Some people likes it, some people doesn't. My friend let me taste a couple of cottage cheese and I didn't like the salty kind, so I understand. It is very important to eat breakfast everyday to keep metabolism up although it's so hard for me to eat breakfast everyday. Small portion and high nutrition. Perfect for me. Cottage cheese seems to be popular as a diet food as well. I like it!

Healthy Snack Breakfast Cottage cheese

味にくせがあるし、見た目ちょっと悪いので好きな人と嫌いな人に分かれると思います。でもブランドによって味が違ったりするのでいろいろ試してみるのもいいでしょう。見た目こんな感じ。↓
Healthy Snack Breakfast Cottage cheese
ダイエットはしたいけど、おやつも食べたい。健康的・簡単に作れるおやつがあれば教えてくださいね。 
I want to be in shape, but I still want to eat snacks! Just like everybody else. Share with me your favorite way of eating cottage cheese or easy recipe for healthy snack for a lazy person.

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